I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumaat, 28 Januari 2011

Apabila Lee Kuan Yew bercakap pasal Tun Mahadhir dan Malaysia.

APABLIA LKY BERCAKAP PASAL MALAYSIA , BELIAU BERMINAT DAN ADA HAJAT DI MALAYSIA.

PAP SUDAH LAMA MENJALINKAN KASIH SAYANGNYA DENGAN DAP NAMUN MASIH BELUM JUGA MENAMPAKKAN HASIL YANG MEMUASKAN.

MUNGKIN DALAM KEADAAN SEKARANG PAP SUDAH "BERANI" MENUNJUKKAN JALINAN KASIH SAYANGNYA DEMI MENGUKUHKAN DAN MEMANTABKAN SOKONGAN DAP---kononnya Malaysia akan jadi macam singapore kalau DAP yang perintah. ( Bull shit !! )

400_mmlee

Petikan dari FTP NEWSROOM: "In his latest book, Minister Mentor Lee Kuan Yew said he never undermined his successor unlike Malaysia’s former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohammad.

Lee went on to say that his only role was to advise the next generation of leaders in the Republic.

“That was my intention. If the new PM fails, I have failed,” Singapore’s founding father said in his recently launched 458-page book, Lee Kuan Yew: Hard Truths To Keep Singapore Going”.

“Mahathir never thought that way. He undermined his successors,” Lee said, comparing the approach he used with his successor Goh Chok Tong and that of Malaysia’s fourth prime minister."

Dalam petikan diatas dan kupasan dari tulisan buku baru dari menteri mentor Singapore ini mengundang pelbagai tafsiran. Daripada apa yang tertulis dapat disimpulkan, disini bahawa Lee Kuan Yew mempunyai niat yang tidak baik dari maksud yang tersirat.

Disini jelas bahawa DEMOKRASI di Singapore adalah "Demokrasi Bersyarat" iaitu harus ikut telunjuk LKY.

Apa ini yng dikatakan Melayu Singapore tentang kehidupan mereka yang lebih demokrasi dan baik dari Melayu MALAYSIA..?? Atau sebenarnya mereka takut untuk berkata benar, Bahawa mereka itu majoritinya dilevel yang rendah di Singapore tapi jika dibandingkan dengan Melayu Malaysia mereka ya...mereka setaraf dengan majority Melayu di Malaysia. Bandingan ini adalah mengenai perkapita kehidupan di Singapore dan Malaysia.

Dalam ertikata lain "KULI MELAYU DI SINGAPORE HIDUP LEBIH BAIK DARI KULI MELAYU DI MALAYSIA"

Memang LKY tidak kisah siapa penerusnya dalam pemerintahan Singapore, akan tetapi 'Penerusnya' memang sudah diikat kaki dan tangan dan buat kerja ikut arahan LKY bagaikan "remote control" control sahaja. Jadi Mr LKY jangan samakan Mr LKY dengan Tun Mahadhir.!!!! LKY lebih licik dan kotor dari Tun. Malaysia lebih Demokrasi dari Singapore..!!!!!

Saya masih teringat semasa Singapore sedang rancak membangun, dimana Singapore memerlukan ribuan tenaga kerja luar ( buruh ) untuk pembangunan, beribu TKI iligal di "benarkan" masuk kerja di singapore, setelah pembangunan selesai mereka "di tangkap dan halau" bak pepatah mengatakan " TEBU HABIS MANIS , SEPAH DIBUANG ". Semua punya maksud yang tersirat....!!!

Di Singapura, boleh dikatakan semua jawatan penting di pegang oleh keluarga LKY. Maka, dia tidak perlu "nampak bising bising', kerana walaupun Ex-PM (Goh Chok Tong) tidak ikut cakap bermakna menempah maut la.

Apa lagi apabila anaknya sendiri yang menjadi PM..lagi la senang dia.. maka memang la tidak perlu 'undermined' kerana semua sudah masuk dalam genggaman. Perkara yang sama beliau lakukan kepada rakyat Singapura. Rakyat Singapore tak berani bersuara, semua hidup bagaikan robot sahaja, ikut arahan tanpa bantahan.


Niat tersirat Lee Kuan Yew antara lain:

1.Mahu melihat Malaysia huru hara dari segi kestabilan politiknya. ini memberi impak kepada pelaburan asing terutama pelaburan negara Islam di negara ini, disamping membuka peluang lebih besar untuk Singapore. Dan ketidak stabilan ini juga akan dijadikan contoh dan kesempatan untuk LKY "Membunuh Parti Pembangkang" kononnya demi memajukan Singapore dan disamping meneruskan ajenda LKY di Singapore. Hemmm macam negara komunis berselindung disebalik negara DEMOKRASI aja.....


2.Ingin melihat DAP suskes di Malaysia. DAP dan PAP ini sudah tidak asing lagi hubungan kasih sayang mereka bak adik dan abang. Setelah melihat kejayaan DAP "mengkudakan" PAS dan PKR, LKY sudah menampakkan satu kejayaan dengan gabungan DAP dengan parti majoriti orang melayu ini selain UMNO. Pulau Piang sudah boleh DAP tawan.

Sebab itu minggu kelmarin LKY membuat kenyataan kehairanan kenapa isu liwat di hebohkan, Sebenarnya LKY sokong An War Al Jubri biar PKR menang. LKY juga di lihat coba masuk jarum mengenai Agama Islam di Indonesia dan Malysia. Disini LKY salah menafsir agama Islam di Malysia, kita tidak mengamalkan Islam Liberal dan Pluralsime dalam Islam. Islam tidak pernah menghalalkan sodomi Mr LKY..!!! lain lah dengan PAP dan DAP.

Mungkin PAS dan PKR boleh menghalalkan sodomi melalui DAP tapi "tidak bagi kami".


LKY ingin melihat DAP kawan baiknya untuk maju bersama PKR dan Boneka PAS untuk menang besar dalam pilihanraya Malaysia dalam PRU 13 akan datang. Jika ini berlaku maka banyak kemahuan PAP ( LKY ) akan terlaksanakan oleh DAP.

Jadi di sini kita rakyat Malysia yang cintakan negara ini harus berhati hati dengan tipu muslihat jiran tetangga kita in, Singapore.

Dari sumber yang diperolehi juga PAP banyak membantu DAP dalam menyalurkan bantuan kempen pilihanraya dalam mencapai tujuan mereka bersama.

Pada hari Selasa 25hb baru-baru ini, Setiausaha Pertama Singapore High Commission, di Kuala Lumpur, Ian Mak dilihat bertemu dengan Theresa Kok di bilik Gerakan DAP di Labis.

Disamping itu, seorang lagi Setiausaha Singapore High Commission, Harold Lee ditemui bersama Tian Chua di Pekan Air Panas.

Ketika kempen ceramah di hadapan Bilik Gerakan tersebut, Harold Lee dan Tham Borg Tsien dilihat bertemu Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Chung Hau.

Pelbagai pertemuan ini menunjukkan Singapura mahu DAP Malaysia berjaya memecah benteng UMNO di Johor melalui kuda mereka, PAS.

Singapura memang diketahui menyalur bantuan kewangan kepada DAP kerana PAS tidak mempunyai dana untuk hadapai pilihanraya.

Bila anda lihat PAS, lihatlah mereka ini sebagai Pembelot Negara dan Bangsa.

Bila nak kaji PAS kajilah NIK AJIS ini yang banyak membuat kenyataan yang sudah menyimpang dan memecah belahkan umat Islam khasnya dan Melayu umumnya.

Bila anda lihat PKR kajilah AN WAR AL Jubri, Raja putar alam dan DAJAL MALAYSIA.

Bila anda lihat DAP bacalah sejarah Komunis Malaya.

Bila anda lihat UMNO kajilah "Perjuangan Melayu"



DAN Jika anda peduli:

UNDILAH DENGAN HATI YANG TENANG

DI DUN TENANG

DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

Insyallah kita Menang.



Salam dari : ALK

2 ulasan:

Orbee berkata...

orbeeAskm, sebnarnya LKY masih menaruk hajat utk jadi PM Malaysia ( Singapore tu kecil sangat). Beliau menitis air mata ( ikut cerita ) apabila Tunku mengistiharkan Singapura keluar dari Malaysia, satu keputusan yg memberi banyak tafsiran tapi pada Tunku, ialah utk kebaikian kedua negara.

Idaman masih diteruskan utk mencapai matlamat LKY utk jadi PM Malaysia. Sokong DSAI menjadi PM sebab dia pun dah setuju nak jadikan LKS timbalannya. Nanti tentu bila ini berlaku maka saya percaya satu syor akan dibuat utk Singapore kembali diambil semula dalam Malaysia dengan "alasan" yg akan diterima olih ramai padahal itu hanya tipu helah licik. Malayu/Islam berwaspadalah.

Bermohonlah petunjuk dan perlindungan dari Allah SWT utk kita terselamat dari ajen Yahudi yg dilaknati Allah. Sebenarnya Allah sedang menguji tahap mana keimanan kita.

creative berkata...

sedikit andaian berkenaan anwar berahim yang ingin menjadi PM.
kemungkinan ada benarnya andaian saya.
sila terjah

http://mywordismythinking.blogspot.com/2011/02/satu-andaian-mungkin.html